23.01.2024, 23:07

Українець власноруч побудував повнопривідний трактор-всюдихід: що в нього вийшло

Олег Білоусов | Всі новини автора
трактор-всюдихід

Більшість новачків у сфері сільського господарства ніколи й не чули про таке слово, як «переломка». Насправді це відмінний економний варіант мінітрактора, яким народні умільці користуються вже не один десяток років. А ще його можна модернізувати у трактор-всюдихід, який здатен долати будь-які перешкоди.

Що таке переломка?

Слово «переломка» означає наявність переломної рами у важкій техніці. Зовні переломка 4х4 виглядає як звичайний механізм з мотоблоком, який є основою системи. Саморобний трактор-переломка 4x4 є одним із найпопулярніших типів саморобних тракторів в Україні. Цей тип трактора має дві частини, які можна розгорнути для полегшення транспортування. Він також має чотири спеціально оброблених колеса, що робить його більш стійким на бездоріжжі. Один із прикладів унікального саморобного трактора-переломки 4x4 в Україні - це трактор-всюдихід, який український майстер-механік Вадим Очеретько сконструював власноруч, про що він детально розповів на своєму youtube-каналі offroad_ukraine. А в наступних своїх відео народний умілець показав, на що здатна ця чудо-техніка: ходові властивості трактора, як він пересувається лісними дорогами у швидкому режимі та долає різні перешкоди.

Вадим - екстремал, який захоплюється багатьма екстремальними видами спорту, серед яких фрірайд, підводне полювання, катання на позашляховій техніці (квадроцикли, баггі, мотоцикли) тощо. У мирні часи Вадим зі своїм унікальним трактором брав участь у змаганнях та здобув безліч медалей та кубків.

Вадим будував свій трактор-переломку протягом кількох років, використовуючи підручні матеріали й інструменти та консультуючись з досвідченими механіками. Трактор Вадима пройшов випробування на бездоріжжю та показав, що він може виконувати різні завдання, включаючи перевезення вантажів, та бути корисним у складних дорожніх умовах.

Що собою являє унікальний трактор-всюдихід

Цей трактор оснащений потужнішим двигуном на 17 сил (до модифікації було 12) для кращого керування й продуктивності та гідравлічною системою рульового керування, яка дозволяє йому використовувати різні причепи та обладнання. Він також має коробку передач від автомобіля ВАЗ-2107 і мости від автомобіля ВАЗ-2101.

Як зізнається винахідник, найскладнішою зі всіх деталей цієї машини були колеса, кожне з яких Вадим виготовляв близько тижня. На кожному колесі від КрАза Вадим за допомогою лебідки вирізав протектор. Це була дуже складна та кропітка робота, в результаті якої вага кожного колеса зі 106 кг зменшилася приблизно вполовину.

"Родзинкою" цього трактора-всюдихода стала роздільна гальмівна система передніх коліс, яку сам винахідник називає "прикольною штукою". Вона побудована таким чином, що може гальмувати окремо переднє праве колесо й окремо переднє ліве колесо. Така система гальмування дуже допомагає при проходженні складних ділянок на кшталт багнюки, болота або глини.

Вадим сподівається, що вимушена пауза у змаганнях через важкі для України часи буде недовгою, і всі найцікавіші випробування техніки та інші пригоди чекають попереду - після перемоги.